Znajdziecie tutaj zdjęcia ciekawych miejsc oraz fotorelacje lokalnych imprez. Możecie również zobaczyć zdjęcia świata którego już nie ma lub wkrótce nie będzie, mam tutaj na myśli miejską eksplorację znana również jako urbex. Gdzie nie podjadę staram się uchwycić kilka obrazków. Wszystko po to aby zapamiętać te interesujące miejsca, trochę rzeczywistości i wspomnienia.
Urbex Jackson abandoned speedway
Pobierz link
Facebook
Twitter
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
Czy zastanawialiście się czasem jak znaleźć urbex?
Nic prostszego, po pewnym czasie nabywasz umiejętności rozpoznawania opuszczonych miejsc już na etapie przeglądania Google maps. Tak to będzie twoje ulubione narzędzie. Dajmy na to tą lokację, która jest tak naprawdę w samym środku lasu a z każdej strony mamy osiedla. Takich miejsc nie zobaczymy z ulicy. Są tylko dwie możliwości albo ktoś o tym wie i dowiemy się od niego albo odpalamy GM i wytężamy wzrok. Z reguły o wiele łatwiej znaleźć urbex na obrzeżach miasta niż w samym środku osiedla jak w tym przypadku.
Tak to wygląda z satelity:
A czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co dzieje się z torami wyścigowymi, które przestają być używane?
Czy są one zburzone, przekształcone w coś innego, czy po prostu porzucone i zapomniane? W tym wpisie chciałbym Wam opowiedzieć o jednym z najbardziej znanych opuszczonych torów wyścigowych w Michigan - oryginalnym Jackson Motor Speedway.
Jackson Motor Speedway został zbudowany w 1948 roku przez rodzinę Stull, która wróciła z wojny i postanowiła zrealizować swoją pasję do wyścigów samochodowych. Był to wysoko nachylony półmiliowy tor ziemny, który przyciągał tłumy kibiców i kierowców z całego stanu. Tor był znany ze swojego rodzinngo klimatu i niskich cen biletów i jedzenia. Pierwszym zwycięzcą na torze był Carl Scarborough, który później został mistrzem AAA National Championship.
W 1953 roku, ze względów bezpieczeństwa, zbudowano nisko nachylony ćwierćmiliowy tor ziemny wewnątrz półmiliowego, ale był on rzadko używany. Wkrótce oba tory zostały połączone w jeden tor ziemny z różnym nachyleniem zakrętów. W 1958 roku, rodzina Stull sprzedała tor, który był wtedy jednym z najlepszych w Michigan. Niestety, nowi właściciele zdecydowali się wyasfaltować tor, co spotkało się z niezadowoleniem kierowców i fanów. Tor stracił swój urok i popularność. Liczba kierowców i widzów spadała, a tor zmieniał właścicieli kilka razy. Ostatecznie, tor został zamknięty po ostatnim wyścigu w sierpniu 1973 roku.
Dziś, oryginalny Jackson Motor Speedway nadal istnieje... opuszczony, ukryty w lesie, pokryty krzakami i drzewami rosnącymi z asfaltu. Pozostałości i ruiny trybun nadal stoją i gniją. Okazjonalnie można znaleźć jakiś relikwie z dawnych dni toru w chwastach, krzakach i lesie. Ale tor nie jest zapomniany przez byłych widzów i kierowców. Wielu z nich nadal wspomina z nostalgią i sentymentem te czasy, kiedy mogli się bawić i emocjonować na małym, ale uroczym torze. Tymczasem zapraszam do kilku zdjęć i "rundy honorowej"
Zwiedzanie okolic pałacu rodziny Wielkopolskich Gonzago Myszkowskich. Kolejna z relacji „z trasy”. I znowu zupełnym przypadkiem trafiliśmy na interesującą budowlę. Budowla do tego stopnia nieoczekiwana że jeszcze do niedawna, a właściwie do momentu rozpoczęcia prac nad tym wpisem, nie byłem nawet świadom w jakiej tak naprawdę miejscowości się znajduje. Pałac w Książu Wielkim, bo o nim mowa, to pokaźna zabudowa pochodząca z XVI wieku. Założycielem i inicjatorem budowy był Piotr Myszkowski, który w rozpoczął jego budowę wraz ze swoim bratankiem. Piotr Myszkowski posiadał wiele tytułów, między innymi biskup krakowski, płocki , podkanclerz koronny czy sekretarz wielki koronny. Był również proboszczem w wielu miejscowościach oraz sekretarzem Zygmunta II Augusta. W 1573 roku potwierdził elekcję Henryka III Walezego na Króla Polski.Piotr Myszkowski zgromadził ogromny majątek w skład którego wchodziły 3 miasta, 78 wsi oraz zamki w Bobolicach , Mirowie i właś
Kopalnia rudy Żarki IV - krótka historia Cześć, dzisiaj opowiem wam o pewnym ciekawym miejscu na Śląsku. Kiedy myślimy o górnym Śląsku z reguły stają nam przed oczami wizję kopalń węgla kamiennego, brunatnego czy niezliczone zakłady produkcyjne czy huty. Śląsk to także kopalnie rudy żelaza, w mniejszej ilości i może mniej znane. Jedną z nich była kopalnia rudy Żarki IV, którą odwiedziliśmy w tym roku. Powstanie kopalni Kopalnia rudy Żarki IV była częścią zespołu kopalń rudy żelaza w Żarkach, który obejmował także kopalnie Żarki I, II i III. Zespół ten należał do Przedsiębiorstwa Górniczego Rud Żelaza w Częstochowie, które było odpowiedzialne za wydobycie i przeróbkę rudy żelaza w regionie. Kopalnia rudy Żarki IV została uruchomiona w 1955 roku, jako ostatnia z czterech kopalń w Żarkach. Znajdowała się w odległości 1100 m na północny wschód od kopalni Żarki III. W kopalni wybudowano dwa szyby o obudowie drewnianej: główny o wymiarach 3,9 x 1,93 m i głębokości 72
Urbex w opuszczonej fabryce jednego z największych dostawców produktów rolnych w Michigan Czasami bywa tak ze mimo największych chęci coś się nie udaje i nie wiadomo co zrobisz nie zmienisz tego. Tak było tym razem. To dość nieudany urbex, aczkolwiek w ciekawym miejscu, dla niektórych. Moja praca pozwala zwiedzać różne miejsca, czy to w Polsce czy gdzieś na świecie. W swoich podróżach dotarłem już chyba do większości kontynentów tego świata. Tutaj spotykam się ponownie z północną częścią Ameryki a dokładnie USA i Jackson. Nigdy nie zwiedziałem tego miasta dość dokładnie. Wtedy albo byłem z kimś i tak naprawdę nie było na to możliwości albo nie było po prostu czasu. Tym razem byłem sam, niezależny od nikogo i nikt nie będzie patrzył „spod byka„ kiedy próbuję dostać się do jakiejś opuszczonej fabryki z cholera wie jakiego powodu.Takie rzeczy nadal są niepopularne i większość źle to interpretuje. Tym bardziej w stanach, gdzie jeżeli jest napisane „no trespas